مقاله های انگلیسی

معرفی کامل آزمون زبان MSRT

برگزاری آزمون زبان MSRT یا MCHE قدیم، توسط وزارت علوم صورت می پذیرد. در ادامه هر آنچه که درباره آزمون زبان MSRT باید بدانیم جمع آوری شده است.

معرفی آزمون

یکی از ملزومات دانشجویان دکترا، نمره قبولی در این آزمون می باشد. آزمون زبان MSRT، حدودا هر ۳۵ روز یکبار یا به عبارت دیگر تقریبا ده بار در طول سال برگزار می شود. نتایج این آزمون از طریق سامانه مربوط به آن و ۳ تا ۴ روز بعد از MSRT اعلام می شود.

اعتبار مدرک این آزمون تنها دو سال بوده و در داخل کشور معتبر می باشد. این مدرک توسط تمامی دانشگاه های کشور مورد تایید و قبول قرار می گیرد

ساختار آزمونMSRT

هدف از آزمون زبان MSRT، سنجش مهارت های شنیداری (Listening)، گرامر (Writing)، درک مطلب (Reading) در زمینه زبان انگلیسی بوده که این معیارها جهت آزمودن دانشجویان مقطع دکترا می باشد.

سطح این آزمون در حدود تافل بوده و پیشرفته به حساب می آید. MSRT از ۱۰۰ سوال تشکیل شده و با گرفتن حداقل نیمی از نمره آزمون، مورد پذیرش قرار خواهید گرفت. لازم به ذکر است هر پنج هفته یکبار توسط وزارت علوم این آزمون برگزار می شود.

بخش‌ های آزمونMSRT

همانطور که اشاره کردیم آزمون شامل مباحث شنیداری، گرامر و درک مطلب می باشد. دارای ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) بوده و شما ۱۱۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی در اختیار دارید.

بخش شنیداری (Listening)

این بخش از ۳۰ سوال تشکیل شده و از مکالماتی با لهجه امریکن تشکیل شده است. روند بخش شنیداری این گونه است که بعد از هر مکالمه و مکثی کوتاه، سوالاتی در ارتباط با آن پرسیده خواهد شد. این قسمت دارای مدت زمان ۱۵ دقیقه می باشد.

بخش گرامر (Writing)

بخش گرامر این آزمون شامل ۳۰ سوال است. این بخش از دو دسته سوال تشکیل شده که هر کدام شامل ۱۵ سوال می‌شود. دسته اول به سوالاتی پاسخ می دهید که در آنها قسمتی از یک جمله خالی بوده و با انتخاب گزینه مناسب آن را تکمیل می کنید. دسته دوم خطا را باید تشخیص دهید، به عبارت دیگر با سوالاتی رو به رو می شوید که جمله دارای اشتباه بوده و شما باید آن گزینه اشتباه را تشخیص دهید.

شما ۲۰ دقیقه زمان دارید به این بخش پاسخ دهید. مطالعه مباحث کتاب تافل لانگمن می تواند به شما برای آزمون MSRT کمک کند.

بخش درک مطلب (Reading)

بخش درک مطلب این آزمون از ۴۰ پرسش تشکیل شده و شامل ۴ متن آکادمیک و دانشگاهی بوده که باید به سوالات هر متن پاسخ دهید.

۴۰ دقیقه زمان دارید و اغلب سوالات این بخش از مباحث بخش ریدینگ کتاب تافل لانگمن است.

البته در قسمت درک مطلب آزمونMSRT سوالات لغت نیز دیده می شود. این سوالات معمولا از کتاب‌ های ۵۰۴ و Essential Words for the TOEFL می‌ باشد.

ثبت نام در آزمونMSRT

برای ثبت نام در این آزمون میتوانید از طریق اینترنت اقدام نمایید. هزینه ثبت نام ۶۰ هزار تومان می باشد (در زمان انتشار این پست) که بصورت اینترنتی قابل پرداخت می باشد. نشانی ثبت نام:

https://msrt-exam.saorg.ir/Register

نکاتی مهم

– آزمون ۱۰ بار در سال برگزار می شود.

– شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم پذیرش، دوباره می توانید در آزمون حضور پیدا کنید.

– داوطلبانی که نمره بالاتر از ۷۵ کسب کنند تا یک سال نمی توانند در آزمون ثبت نام کنند زیرا آخرین حد نصاب نمره برای پذیرش در دانشگاه ها ۷۰ است.

اگر قصد دارید با مرکز آزمون ارتباط برقرار کنید، تنها با فرستادن پیام در قسمت کاربری امکان پذیر است. پس از ارسال منتظر بمانید، در اسرع وقت پاسخ شما ارسال خواهد شد.

کارنامه را چگونه دریافت کنم؟

توجه کنید برای دریافت کارنامه نیاز نیست به صورت حضوری اقدام کنید، داوطلبان می توانند از طریق پروفایل خود کارنامه را دریافت نمایند.

کارت آزمون

در داخل پروفایل خود بروید، قسمت دریافت کارت، کارت آزمون را دریافت کنید. سه روز مانده به آزمون می توانید کارت را پرینت بگیرید. از ساعت ۸:۱۵ تا ۹ صبح روز آزمون ‌می‌توانید در جلسه حضور پیدا کنید و شروع آزمون ساعت ۹:۱۵ است.

توجه داشته باشید در صورت انصراف از آزمون، هزینه ثبت نام به شما پس داده نخواهد شد.

تاریخ اعلام نتایج آزمونMSRT

یک هفته بعد ار برگزاری آزمون نتایج اعلام شده و داوطلبان می توانند کارنامه خود را از پروفایلشان دریافت کنند. آزمون دارای نمره منفی نمی باشد.

در روز آزمون، اصل کارت ملی، کارت ورود به جلسه، مداد مشکی، خودکار، پاک کن و تراش می توانید به همراه داشته باشید و همراه خود هر گونه لوازم صوتی همچون موبایل و کیف، جزوه و کتاب در جلسه نبرید که ممنوع می باشد.

زمان برگزاری آزمون MSRT

از ساعت ۹ صبح به بعد درها بسته شده و کسی دیگر مجاز به ورود به جلسه نمی باشد. راس ساعت ۹ و ربع آزمون شروع می شود.

ساعت برگزاری آزمون عصر، ۱۵:۱۵ می باشد و شما باید در فاصله ۱۴ تا ۱۵ در جلسه حاضر شوید.

تخلف در آزمون

گر به این فکر هستید که فرد دیگری را جای خود بفرستید یا جعل مدرک هویتی کنید، در نظر داشته باشید در صورت اثبات چنین موضوعی، برابر با قانون و مقررات برگزاری آزمون، به حراست و کمیته انضباطی دانشگاه محل تحصیل معرفی شده و مدارک مربوطه باطل خواهد شد. همچنین از حضور در آزمون برای ۲ تا ۱۰ سال محروم می شوید.

در نظر داشته باشید که جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) جرم تلقی می یشود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای صدور احکام قضائی به مراجع قضائی معرفی میگردند.

آیا تغییر تاریخ آزمون امکان پذیر است؟

۱۵ روز قبل از برگزاری آزمون MSRT در بخش ارسال و دریافت پیام پروفایل خود، می توانید درخواست تغییر تاریخ آزمون ایجاد کنید. این تاخیر فقط به آزمون بعدی مورد قبول است.

ظرفیت پذیرش در آزمونMSRT استان تهران ۱۰۰۰ نفر مشخص شده که البته تقاضای شرکت در این آزمون چندین برابر ظرفیت تعیین شده است.

در کل کشور۵ تا ۶ هزار نفر داوطلب برای شرکت در آزمون MSRT حضور دارند. در واقع این آزمون در سال، ۱۰ دوره در ۱۷ استان کشور برگزار می‌شود.

سخن پایانی

– برای آمادگی در آزمون و کسب حداقل نمره، باید سطح زبان انگلیسی شما در سطح آیلتس ۶ آکادمیک باشد.

– این آزمون به هیچ وجه جایگزینی برای آزمون آیلتس و تافل نیست.

– برای موفقیت در آزمون، می بایست قدرت درک مطلب و دانش واژگان لغات زبان انگلیسی را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *